تبلیغات
تـــاگ هرمزگان - تلنگر
چهارشنبه 5 بهمن 1390  11:45 ق.ظ
توسط: امان ...

آیا ما به اندازه دیدمان از دنیا حق لذت بردن از خوبی ها را داریم یا که به اندازه جرات تغییرنگاهمان به دنیا ؟
این باور که ما چقدر جسارت ساختارشکنی برای تغییر رویه ی یک دیدگاه  را داریم در جای خود می شود بدان پرداخت .
اما تئاتر در روزگار ما و در حوالی ما نگران ما شده است که ما در ایستایی خاص خودمان خوشیم و خیال پرش و تغییر را نداریم .
تئاتر دراین سامان وام دار تمام داشته های اصیل و نگاه به  آیین و سنت ها دارد ما اگر ریشه های تنیده ایمان در تمام آثار نمایشی را حستجو کنیم به حتم نتوانستیم آن را ترویج و تبلیغ کنیم ، نتوانسته ایم آنرا آنگونه که حق اش است ادا کنیم . رویکرد نمایشی برای تبلیغ عناصر  ماهیت دهنده این سامان برگ برنده ای برای اعلام و اعلان داشتن آثار نمایشی می تواند نمود فزاینده ای برای اعتلای فرهنگ این سامان  داشته باشد  .
می توان جستجو کرد و گفت به ندرت و در کمتر آثار نمایشی دیده شده  این بنیه تاریخی و تاریخ شفاهی و رسمی هرمزگان پرداخت تبلیغی داشته است  .
عقبه تاریخی و فرهنگی و اجتماعی هرمزگان پتانسیل های داستانی و ادبیاتی غنی دارد و جا دارد هنرمندان تئاتر استان در این  باب ورود پیدا کنند و امیدوار باشیم که هنرمندان تئاتر در شیوه های نو تئاتر و خلاقیت های نمایشی  این خلای تبلیغی استان را به جا آورند.
به عنوان مثال می توان از کارهای قبلی آقای ابراهیم  پشتکوهی در استفاده از ابزار و فضا  در پرداخت به مراسم زار یاد کرد و یا در کار های آقای سعید موحدی و آقای علی  رضایی نشان های آیینی را دید و کمک گرفتن در تفهیم المان ها ی نمایشی و کاربردی کردن آیین در دو اخیر کار شیتال برقص برمرگ من و گراز عاشق آقای مهران محمود زاده  قابل اشاره است .
این نوشتار در نوع خود جای پرداخت بیشتر دارد و در مجال دیگر سعی خواهد شد بسیط این بحث گسترده تر ارائه شود.


  • آخرین ویرایش:چهارشنبه 5 بهمن 1390